Posted on

by

in

Fietsersbond wil verbod op wielrenners die net zo hard als een brommer rijden

Rare kop? Misschien moet de Fietsersbond eerst eens hun eigen achterban aanspreken in plaats dat constant te doen met andere weggebruikers. Vanmorgen was het weer zo ver. Ditmaal ging het niet over de komst van LEVs op de openbare weg maar over de Super73 e-bike die van het fietspad moet. In een artikel op de NOS website lezen we dat de Fietsersbond heeft ontdekt dat de Super73 harder kan dan de toegestane snelheid van 25 KM/u. Deze zogenaamde off-road mode is te activeren via een app en Super73 gebruikers gebruiken die mode ook buiten de bebouwde kom en op plekken waar het veilig en toegestaan is. De bond wil nu een verbod op de Super73 e-bike.

Dat de achterban van de Fietsersbond zelf ook massaal op opgevoerde Stella e-bikes aan het rondrijden is lezen we nergens. Uit recente cijfers blijkt ook dat de 60+ aanhang van de Fietsersbond massaal aan het verongelukken is op e-bikes,  ook dat lezen we nergens. Onder de jongere gebruikers nemen de ongevallen op e-bikes juist af. Vermoedelijk omdat ze de snelheid prima kunnen handelen.

De Fietsersbond denkt vooral aan zichzelf en niet aan andere (toekomstige) gebruikers van het fietspad. Het is kortzichtig en niet echt sociaal. Ze zijn ook tegen de komst van LEVs op het fietspad. Met aannames en veronderstellingen verkopen ze leugens over LEVs in de media maar ook op scholen. Esther van Garderen, directeur van de Fietsersbond en raadgevend orgaan aan de overheid is zelfs via gastcolleges op hogescholen aan het verkondigen dat LEVs niet op het fietspad horen. Het fietspad is geen afvoerputje van verschillende soorten slimme mobiliteit is haar motto.

De vorige directeur van de Fietsersbond verkondigde tegen BNR dat de komst van LEVs zou zorgen voor stijgende zorgkosten. Dat het vooral de aanhang van de Fietsersbond is die massaal aan het verongelukken is op e-bikes en racefietsen maakt blijkbaar niks uit. Eenderde van alle fietsdoden verongelukte vorig jaar op een e-bike. 50% van het aantal fietsdoden is 60 jaar of ouder. Het aantal dodelijke ongevallen onder twintigers en dertigers (Super73 gebruikers) daalde met 19%. Het gaat bij de Fietsersbond altijd om anderen die hebben het gedaan. In de media doen ze blijkbaar niet meer aan hoor en wederhoor want ze nemen de veronderstellingen van de Fietsersbond gewoon over.

De Fietsersbond is een club van (voornamelijk) middelbare ontevreden boze alleenstaande vrouwen met fietsen met fietstassen en Human Nature regenkleding, wielrenners die met 45 KM/u iedereen van de weg schreeuwen en rijden en boze mannetjes die alles altijd beter weten. 

7 reacties op “Fietsersbond wil verbod op wielrenners die net zo hard als een brommer rijden”

  1. Leon avatar
    Leon

    Het zijn gwn een paar karens die gesponsord zijn door Stella e-bikes en een soort van monopolie willen creëren op soort voertuig iedereen straks met de zelfde uitziende fiets rondrijden

  2. Gerrit avatar
    Gerrit

    E-bike ziet eruit als brommer en kan ook zo hard, Fietserbond wil verbod lees ik op de NOS website. Volgens mij heeft de Fietsersbond niks te willen. Die gaan daar niet over. De Super73 is goedgekeurd en toegelaten op de Nederlandse weg. Denk dat we meer hebben aan een verbod op de Fietsersbond met dit soort gezeur. Laat ze wat aan al die bejaarden doen die massaal van hun fiets vallen. Daar hebben we allemaal wat aan. Niet aan dit soort geneuzel.

  3. Clarissa avatar
    Clarissa

    Idioot dat de NOS zich daarvoor leent. Een soort e-bike bashen terwijl half Nederland standaard al 30 KM/u aan het rijden is op e-bikes. Dit is ook een groep gebruikers waar volgens mij niemand last van heeft.

  4. ubi de feo avatar
    ubi de feo

    I have literally seen a guy on one of these hit a van on the Westerstraat and destroy his face in the process.
    He was for sure not riding at 25Km/h and the Post NL van was parked.
    The sound still echoes in my head, it was brutal.
    The guy cleaned up his own blood and decided to leave without calling police or ambulance.
    I am a motorbiker and also own a Segway ES2 which I can’t ride because I’ve been caught once.
    I believe electric bikes can be safe but the morons who ride them can’t.
    Just look around at how delivery boys just cross with red, take over, jump from bike-lane to road and so on.
    On my motorbike I have to dodge at least one of them a week.
    I see a large majority of LEV users respect the rules, but bikers never do.
    If I could fine every bike infraction I see I’d be a millionaire by now.
    Go LEV owners/users!

  5. Nikolaus avatar
    Nikolaus

    Interessante feit:
    Je ziet in NL steeds meer (trouwens leuke) dure trendy E-bikes fietsen. Alleen trapt men niet meer want ze hebben een gashendel. Dat mag dus ook niet zoals de E-step. Maar de politie zal waarschijnlijk niet goed kijken, want er zitten immers 2 pedalen op.

  6. Guido de Leur avatar
    Guido de Leur

    De shaming and blaming tactiek van de Fietsersbond die vergeet dat bejaarden op hun Gazelle e-bike ook een “turbo mode” gebruiken die de fietsenmaker er voor hun heeft opgezet. De Fietsersbond die is omgekocht is door Gazelle en de aanval opent op Super73 en andere Fatbikes omdat die de verkoop van Gazelle kannibaliseren. Dat lees je niet bij de Telegraaf en de NOS die deze propoganda van de Fietsersbond en daarmee Gazelle overnemen. Waarom? Omdat ze er geen verstand van hebben. Hulde voor Legaalrijden die dit oppakt en de shaming and blaming tactiek van de Fietsersbond onderuit haalt. Ga daar vooral mee door. Spot on artikel dit!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *