Posted on

by

in

Brits ministerie van transport: na de deelsteps komen de e-skateboards

We zijn even in de websites van de Engelse overheid gedoken en de exclusieve legalisering van alleen deelsteps lijkt op het eerste gezicht een krankzinnige keuze. Je vraagt je ook af waarom ze dat dan niet ook met huurfietsen doen…. of met huurauto’s? Het zou logischer en zinvoller zijn om een pilot te doen met de huidige en meer ervaren eigenaren van e-steps. Blijkbaar is die gebruikersgroep niet goed te monitoren want bij OWNED is er geen gedoe en bij huursteps helaas wel.

Na evaluatie zal er verder beleid ontwikkeld worden in Engeland waarin alle Lichte Elektrische Voertuigen worden meegenomen. Het Britse ministerie van transport noemt daarbij expliciet e-skateboards, dus dat is op zich positief: The evidence from trials will help shape future policy for all micromobility vehicles, including e-skateboards.

Ondertussen maken we ons wel zorgen over de huursteps in Engeland. Ze hebben geen beste reputatie en er zijn ook aantoonbaar veel meer ongevallen mee dan bij persoonlijk (OWNED) gebruik. Nou maar hopen dat de Britten zich een beetje inhouden als ze s’ avonds met een slok op een deelstep huren. 

Wie zich verder nog wil verdiepen in de beweegredenen van de Britten met betrekking tot de exclusieve legalisering van de deelsteps…. hier staan alle antwoorden.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *