Posted on

by

in

Brandweer België: laat je elektrische step niet onbeheerd in een woning achter

We zagen het al eerder bij onze zuiderburen en vandaag was het weer raak. Een elektrische step die tijdens het laden door kortsluiting in brand vliegt. De e-step stond op een balkon vermoedelijk aan de oplader en is daar in brand gevlogen. Bij aankomst van de brandweer was de brand al gedoofd maar de accu moest nog geruime tijd gekoeld worden in een ton met water. Accu’s van elektrische voertuigen produceren bij brand een enorme hitte. De brandweer gaf ook nog een advies:

“Een elektrische step laat je best niet onbeheerd in een woning achter”

We vermoeden wel dat de tekst “tijdens het laden” is weggevallen bij de bovenstaande quote van de brandweer in het bericht van het Belgische dagblad het laatste nieuws.

Via een warmtebeeldcamera kan de brandweer zien of een batterij nog hitte produceert. Net zoals de zelfontbrandende Hoverboards van €200 kan je ook e-steps bestellen voor een paar honderd euro. Nadeel is dat ze ergens op moeten bezuinigen om ze zo goedkoop te maken en dat zag je ook vandaag weer in België.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *